مطالب جذاب و خواندنی

پیچک


مطالب جذاب و خواندنی
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب جذاب و خواندنی و آدرس farid4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین





آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر

یک پزشک هندی موفق شد از چشم بیمار سالخورده ای که از درد مداوم چشم شکایت می کرد یک کرم ۱۳ سانتیمتری بیرون بیاورد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  دکتر ‘سیتارامان’ در حین معاینه چشم یک مرد ۷۵ ساله متوجه یک انگل ۱۳ سانتیمتری شد و به سرعت بیمار را تحت عمل جراحی قرار داد تا آسیب جدی به چشم او وارد نشود.

‘سیتارامان’ با اشاره به غشای نازکی که چشم را پوشانده است گفت: این کرم در زیر قسمت ملتهب چشم در حال وول خوردن بود.

وی خاطر نشان کرد: بیمار بیش از دو هفته بود که از قرمزی و سوزش چشم رنج می برد که در معاینه با میکروسکوپ یک موجود نخ مانند در چشم وی مشاهده شد.

این پزشک متخصص با انجام یک عمل جراحی ۱۵ دقیقه ای یک شکاف کوچک در قسمت ملتهب چشم ایجاد کرد و کرم ۱۳ سانتیمتری را بیرون کشید.

این کرم که ۳۰ دقیقه پس از عمل جراحی هنوز زنده بود برای شناسایی به قسمت میکروبیولوژی بیمارستان فرستاده شد.

سیتارامان گفت: وی پیش از این تنها درباره کرم های حدود دو تا سه سانتیمتری که از چشم بیرون آورده شده بودند شنیده بود. این کرم ۱۳ سانتیمتری تاکنون رکورد بلندترین کرم چشم را به دست آورده است.

وی حدس می زند که این کرم از یک برش در پای بیمار و یا بر اثر خوردن غذای خام و یا خوب پخته نشده وارد بدن بیمار شده باشد و سپس وارد خون وی شده و به چشمش رسیده است.

این متخصص چشم ادامه داد: اگر این کرم از چشم بیمار بیرون آورده نشده بود می توانست وارد لایه های چشم شده و موجب کاهش بینایی شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این کرم می توانست وارد مغز شود و مشکلات مغزی عصبی به وجود آورد.

یک زن چینی کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد

یک زن چینی کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد، این پسر ‘چون چون’ نام گرفت. و او را پسر اژدها نامیدند .
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  مسئولین بیمارستانی در شهر “زینگ زیانگ ” در استان “هنان” چین با اعلام این خبر اضافه کردند که حال مادر و نوزاد خوب است. این کودک که در آغاز سال نوی چینی که امسال به عنوان سال اژدها نیز معروف شده است بدنیا آمده موجب شادی پدر خود شده است.

پدر او در مصاحبه با تلویزیون محلی این گونه خوشحالی خود را بیان می کند:

همسر من در دوران بارداری هیچ نشانه متفاوتی نداشت. میزان غذایی و نوشیدنی که او مصرف می کرد به مانند سایر زنان باردار بود. امروز آغاز فصل بهار در تقویم چینی است و من خوشحال هستم که این چنین پسر سالمی دارم. او “پسر اژدها” است.

مادر ۲۹ ساله این کودک به نام ” وانگ یوجوان” اینگونه می گوید: من احساس می کردم که وضعیت من تا حدودی متفاوت است. من احساس می کردم که این کودک سنگین تر از حالت عادی است.

من قبل از به دنیا آمدن این فرزندم دختری نیز به دنیا آوردم که در زمان تولد تنها ۴ کیلوگرم بود. من فکر می کردم پسرم بین ۴٫۵ تا ۵ کیلوگرم وزن داشته باشد و هرگز احتمال نمی دادم که او ۷ کیلوگرم وزن داشته باشد. جالب است بدانید که در هفته گذشته یک زن قزاقستانی نیز کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد.

طی یک جراحی پیچیده ، توموری ۹۰ کیلویی با موفقیت از پای یک مرد ویتنامی خارج شد

در حالی که در عمل جراحی گذشته پزشکان نتوانسته بودند از رشد یک تومور ۹۰ کیلویی پیشگیری کنند اینک طی یک جراحی ۱۲ ساعته آنان موفق شدند این تومور را از پای یک مرد ویتنامی خارج شد

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  تیم جراحی در کشور ویتنام ، طی یک عمل پیچیده ۱۲ ساعته موفق شدند توموری ۹۰ کیلو گرمی را که بر روی پای راست یک مرد ویتنامی به نام ” نگوین یوی های ” ( Nguyen_Duy_Hai  )  رشد کرده بود، از روی پای او بردارند.

پزشکان گفته اند که این مرد ویتنامی در حال حاضر در شرایط مساعدی قرار دارد.

این مرد ، که ۳۱ سال سن دارد از ۴ سالگی با این تومور که توموری غیرسرطانی است اما بروز آن ناشی از یک ناهنجاری ژنتیکی نادر است، زندگی می کرد.

بخشی از پای این مرد را برای جلوگیری از رشد این تومور در زمانی که او ۱۷ ساله بود، قطع کردند، اما این کار نتوانست از رشد این تومور جلوگیری کند.

رشد غیرعادی این تومور مانع از آن شده بود که آقای هوی بتواند راه برود و یا خواب راحتی داشته باشد.

مرحله آخر برداشتن این تومور پنج شنبه گذشته در بیمارستانی در شهر هوشی مینه و به سرپرستی دکتر مک کی مک کینون انجام شد، دکتر مک کینون پیش از این توانسته بود توموری ۸۰ کیلوگرمی را با موفقیت از بدن یک زن رومانیایی خارج کند.

مقامات این بیمارستان گفته اند که دکتر مک کینون دستمزدی بابت این عمل جراحی دریافت نکرده و سایر مخارج هم از طریق پول هایی که به این بیمارستان اهدا شده، پرداخت شده است.

پسر بچه هندی از شر ” دوقلوی انگلی ” خود در قفسه سینه رهایی یافت

پسر هندی پس از ۸ سال از شر ” دوقلوی انگلی “  خود در  قفسه سینه رهایی یافت

دیپاک کومار ( Deepak Kumar ) پسر هشت ساله از کشور هند که از بدو تولد دارای دو پا و یک باسن اضافی در ناحیه قفسه سینه خود بود پس از یک جراحی ۴ ساعته از شر این اعضای انگلی که در حال رشد بود خلاصی یافت .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  این پسر بچه که در سراسر جهان با نام مستعار “پسر اختابوس ” شناخته شده است با پاهایی که در قفسه سینه او رشد کرده بود و دوقلو رشد نیافته او بود متولد شده بود .

گرچه خود دیپاک کومار در طول این سالها از وجود این قل ناقض در قفسه سینه احساس ننگ و شرمندگی می کرد اما از سوی برخی از هندوها او به عنوان تجسم از خدا تصور شده بود . در حالی که دیگران از او به عنوان شیطان در بدن انسان نام می بردند .

جالب است که این مسئله گرچه برای این کودک عذاب آور بود اما موجب گشته بود که مردم ساده لوح با آوردن هدیه از روستاهای دور و نزدیگ موجب بهبود اقتضاد خانواده فقیر او گردد . و در انتها پدر او جهت رهایی فرزندش از عذاب از دریافت هدیه ها چشم پوشی کرده و  حاضر به انجام جراحی شد .

گروه پزشکی در بیمارستان شهر بنگلور هند با هدف اهدای یک زندگی عادی به این پسر بچه ، طی یک جراحی چهار ساعته در ماه ژوئن موفق به حذف قول انگلی از قفسه سینه این کودک شدند .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  خبر مشکل این پسر برای اولین بار در ماه فوریه در رسانه های عمومی با هدف  جمع آوری پول برای جراحی وی منتشر شد و به کمک افراد خیر هزینه جراحی این پسر روستایی تامین گردید .

دیپاک بعد از عمل جراحی به خبرنگاران گفت : من از داشتن زندگی ای متفاوت از دیگر بچه ها خسته شده ام . من فقط می خواهم یک زندگی عادی داشته باشم ،

 

*

 

*

 

 

*

 

 

*

*

 

*

ریتا و دیتجای ؛ دوقلوهای سودانی ، با موفقیت از هم جدا شدند

دوقلوهای سودانی که از ناحیه سر بهم چسبیده بودند، طی یک عمل جراحی موفقیت آمیز در انگلستان از هم جدا شدند
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، تیم پزشکان بیمارستان کودکان گریت ارموند لندن موفق شدند دوقلوهای سودانی که از ناحیه سر به هم چسبیده بودند را با موفقیت از هم جدا کنند.
در این اتفاق نادر، این دو دختر ۱۱ ماهه که جمجمه‌ مشترک داشتند، از هم جدا شدند.

به گفته پزشکان بافت مغزی این دوقلو مجزا از هم بوده است و تنها چند شریان وعصب مشترک داشتند.

این دو قلو که مدت ۴ ماه تحت مراقبت‌های پزشکی بودند، پس از این عمل در شرایط خوبی به‌سر می‌برند.

ریتا و دیتجای گابورا کودکان ۱۱ ماهه سودانی، در پی تقاضای خانواده شان از سوی یک موسسه خیریه بین اللملی عازم انگلستان شدند.

این عمل جراحی در انگلستان توسط دکتر جیمز گوردیچ که در ساال ۲۰۰۴ عمل مشابهی را در ایالات متحده آمریکا به انجام رسانده بود، انجام شد.

آخرین این سری عملیاتها که اولین آن در ماه می گذشته انجام گرفته بود، در ماه گذشته با موفقیت به پایان رسید.

 

ریتال و دیتجای ۱۱ ماهه هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارند. این دوقلوها از ناحیه بالای جمجمه به هم چسبیده بودند؛ بافت مغزی آنها از هم مجزا بود و تنها چند شریان و عصب مشترک مغزی داشتند.


این کودکان دوقلو که وضعیت جسمانی آنها مطلوب گزارش شده است، خواهند توانست اولین سال تولد خود را رودروی هم جشن بگیرند.

جورج و لری ، مسن ترین دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر ۵۰ ساله شدند


مسن ترین دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر جهان  پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از یاهو  ، جورج و لوری شاپل در سفری به لندن تولد خود را جشن خواهند گرفت.ا

 

ین دوقلوهای به هم چسبیده زندگی مستقل و متفاوتی از هم دارند.
لوری قهرمان بازی بولینگ و جورج که او را ‘دوری’ صدا می زنند یک خواننده سبک کانتری و وسترن است.
لوری گفت : وقتی به دنیا آمدیم پزشکان فکر نمی کردند حتی به سن سی سالگی برسیم اما به آنها اثبات کردیم که اشتباه می کردند.
ما در ۵۰ سال گذشته چیزهای بسیار زیادی آموختیم و به زندگی خود ادامه می دهیم.
در حالی که لوری با قد پنج فوت و یک اینچ توانایی حرکتی مناسبی دارد اما جورج با قد چهار فوت و ۴ اینچ از بیماری ‘اسپینا بی فیدا ‘ رنج می برد که مشکلات حرکتی جدی را برای وی ایجاد کرده است.
این دو قلو اهل پنسیلوانیا در آمریکا در ۳۰ درصد بافت لوب پیشانی و عروق حیاتی مشترک هستند و از این نظر امکان جداسازی آنها وجود ندارد.

سندرم انسان سنگی یا Fibrodysplasia ossificans progressiva

شهریور ۱۱, ۱۳۹۰ توسط :   موضوع: : اخبار ژنتیک, عجایب دنیای پزشکی, مشروح اخبار

 

 

مقدمه

سندرم انسان سنگی  یا اختلال Fibrodysplasia ossificans progressiva  یا   FOP   یک اختلال  در نتیجه یک جهش ژنتیکی کوچک است که در آن بافت عضلانی و بافت همبند مانند تاندونها و رباط ها به تدریج با استخوان (ossified)  جایگزین می شود .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  تشکیل استخوان در خارج از اسکلت است که منجر به محدودیتهای حرکتی می شود .  این فرایند می تواند  از دوران کودکی  در ناحیه گردن و شانه ها شروع و به تدریج به ادامه بدن و به اندام گسترش یابد .

سندرم انسان سنگی بیماری نادری است که حدود ۲۰۰  تا ۴۰۰ نفر در دنیا به آن مبتلا هستند .

معمولا از اطراف گردن شروع میشود و به تدریج به کل بدن سرایت می کند و در مراحل پایانی شخص به مجسمه ای انسان نما تبدل میشود که امکان خم شدن را ندارد و دقیقا مانند یک مجسمه او را جابه جا میکنند .

عدم توانایی در  باز کردن دهان به طور کامل ، ممکن است موجب اشکال در صحبت کردن و غذا خوردن شود.  و با گذشت زمان افراد مبتلا به این اختلال ممکن است سوء تغذیه به علت مشکلات غذا خوردن را تجربه کنند. و در نهایت با نفوذ بیماری به اندام های داخلی به مرگ شخص منجر میشود.

آنها همچنین ممکن است  دچار مشکلات تنفسی  به دلیل تشکیل استخوان اضافی در اطراف قفسه صدری و با گسترش آن به اطراف ریه ها شوند .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  هر گونه ضربه به عضلات این افرا د موجب شروع ossificans fibrodysplasia progressiva  در آن ناحیه می شود . همچنین ویروسی مثل آنفولانزا  نیز می تواند موجب  شعله ور شدن بیماری شود .

به طور کلی افرادی که دارای اختلال ossificans fibrodysplasia progressiva  می باشند با انگشتان بزرگ و ناقص به دنیا می آیند .

اختلال در انگشتان پا  به شکل بزرگ بودن انگشتان ، یکی از ویژگی های مشخصه  است که کمک کننده می باشد ، افراد مبتلا ممکن است شست کوتاه و سایر ناهنجاری های اسکلتی داشته باشند.

شیوع

Fibrodysplasia ossificans progressiva یک اختلال بسیار نادر است ، اعتقاد بر این است که در حدود ۱ در ۲ میلیون نفر در سراسر جهان رخ دهد. گزارش موارد حاد و شناسایی شده این بیماری در جدود چند صد مورد گزارش شده است.

این بیماری وابسته به هیچ نژاد ، سن و یا جنس خاصی نیست و هر شخصی ممکن است به آن مبتلا شود.

آشنایی با مکانزم تغییرات ژنتیکی در این بیماری  :

جهش در ژن ACVR1 علت fibrodysplasia ossificans progressiva می باشد .

ژن ACVR1 فرمانهای لازم را برای تولید یک  خانواده پروتئینی به نام (BMP) فراهم می کند.

پروتئین ACVR1 در بافت های بدن از جمله عضلات اسکلتی و غضروف یافت می شود.

این پروتئین به کنترل رشد و نمو استخوان ها و ماهیچه ها کمک می کند ،از جمله فعالیتهای آن جایگزینی تدریجی غضروف با استخوان است که در سن بلوغ رخ می دهد

محققان بر این باورند که جهش در ژن ACVR1 ممکن است تحت شرایط خاصی روی دهد که مکانیسمهایی تحت کنترل فعالیت گیرنده را مختل می کند .

در نتیجه ، ممکن است گیرنده به طور مداوم روشن (فعال سازی دائمی ) باشد . و این فعال سازی دائمی گیرنده باعث رشد بیش از حد تلفیقی از استخوان ، غضروف و  مفاصل می شود و در نتیجه علائم و نشانه های ossificans fibrodysplasia progressiva بروز خواهد کرد.

آشنایی با الگوی ژنتیکی و اانتقال کروموزومی :

در اغلب موارد ” سندرم انسان سنگی  ” نتیجه  جهش جدید در ژن سالم می باشد  و این موارد در افراد بدون سابقه اختلال در خانواده آنها ،  رخ می دهد  .  در تعداد کمی از موارد ، یک بیمار ، ژن جهش یافته را از یکی از والدین به ارث برده است .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  شناخته شده ترین مورد ” سندرم انسان سنگی  “  هری می باشد علائم آشکار بیماری او در سن ده سالگی شناخته شد و او در زمان مرگ ۴۰ سال داشت علت مرگ هری ذات الریه بوده است که در نوامبر سال ۱۹۷۳ روی داد.

جسد هری  در زمان مرگ به طور کامل ossified شده بود به شکلی که او در روزهای آخر زندگی حتی قادر به حرکت دادن لب هایش نیز نبود .

هری  مدت کوتاهی پیش از مرگ اعلام کرد بدن خود را برای کمک به علم پزشکی تقدیم می کند به این امید که شاید درمانی برای این بیماری ویرانگر شناخته شود .

و به این ترتیب جسد او در حال حاضر در موزه   ” موتر”  نگهداری می شود و یک منبع ارزشمند از اطلاعات قابل مطالعه جهت آشنایی با بیماری ” سندرم انسان سنگی  ” می باشد .

“پشـه” ، خطرناکترین و کشنده ترین موجود روی زمین است

دی ۱۴, ۱۳۸۹ توسط :   موضوع: : عجایب دنیای پزشکی, مشروح اخبار

 

 

“پشـه” افزون بر مزاحمت و نیش های ناراحت کننده، می تواند عامل مرگ انسان باشد.

 

 

تنها حیوانی که باعث بیشترین میزان مرگ و میر در جهان است پشه می باشد. تنها پشه مالاریا سالیانه  بیش از دو میلیون انسان را  به کام مرگ می کشاند  در حالی که  حیوانی مانند خرس تنها بین ده تا پنج نفر را در طول سال می کشد . و صد نفر در طول یک سال از حمله کوسه کشته می شوند .

 

 
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  این حشره کوچک با وجود نداشتن اعضای مرگبار حیوانات دیگر همچون چنگال های قوی، دندان های تیز و یا نیش زهراگین، اما همچنان می تواند برای انسان، خطرهای جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

نیش پشـه ماده می تواند بسیار کشنده باشد، به طوری که این نوع از پشه ها با نیش های به ظاهر بی خطر، بیماری های گوناگون و خطرناکی همچون تب دنگی و مالاریا به انسان منتقل می کنند.

به گفته محققان، فقط سه درصد از انواع پشــه، خون انسان را می مکند.

پشه ها تقریبا از ۲۰۰ میلیون سال پیش در زمین زندگی می کنند.  عمر این حشره بین سه تا شش هفته است و با سرعت و تعداد بسیار زیادی زاد و ولد می کند.

جادوگران یک کودک ” زال ” را جهت تهیه ” شربت سلامت و ثرورت ” تکه تکه کردند

آبان ۱۲, ۱۳۸۹ توسط :   موضوع: : عجایب دنیای پزشکی, مشروح اخبار

 

 

کشتار کودکان زال برای ‘درمان جادویی’ در آفریقا

 

باقی مانده اعضای بدن مثله شده یک کودک زال اهل بوروندی که به منظور استفاده در آیین های جادوگری آفریقایی کشته شده بود، در کنار رودخانه ای در مرز این کشور با تانزانیا پیدا شد. به گزارش انجمن زال بوروندی، بقایای این جسد متعلق به کودکی ۹ ساله است که چندی پیش توسط یک گروه تبهکاری از استان ماکامبا بوروندی ربوده شده و به خارج از مرزهای این کشور کوچک آفریقایی منتقل شده بود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  به نقل از بی بی سی  ،  در تانزانیا، همسایه شرقی بوروندی، جادوگران از اعضای بدن افراد زال شربتی تهیه می کنند که مصرف آنرا برای بهبود سلامتی و ثروتمند شدن مفید می دانند.

قسیم کازونگو، رئیس انجمن زال بوروندی به خبرگزاری فرانسه گفته است که بقایای بدن این کودک در سواحل رودخانه مالاگارازی پیدا شده و به طور رسمی به خاک سپرده شده است.

افراد زال به کسانی گفته می شود که که پوست و موهایشان به صورت مادرزادی فاقد رنگندانه های طبیعی است.

بنابر بعضی از باورهای آفریقایی، اعضای بدن کودکان زال دارای خواص دارویی و شفابخش است و به همین خاطر، جادوگران آفریقایی در درمان بیماران خود خواص معجزه آسایی برای آن برمی شمارند.

آقای کازونگو همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته است که پلیس تانزانیا پنج نفر را در این رابطه دستگیر کرده است اما هنوز مقام های تانزانیایی چنین خبری را تایید نکرده اند.

در تانزانیا، همسایه شرقی بوروندی، جادوگران از اعضای بدن افراد زال شربتی تهیه می کنند که مصرف آنرا برای بهبود سلامتی و ثروتمند شدن مفید می دانند.
دهها نفر از افراد زال تاکنون جان خود را به خاطر چنین باورهایی در آفریقا از دست داده اند.
افراد زال در تانزانیا هدف قاچاقچیان انسان و کسانی قرار گرفته اند که جنازه های مردگان را برای انجام برخی مراسم سنتی- خرافی می دزدند.

در ماه اوت گذشته (مرداد ۸۹) دادگاهی در تانزانیا یک کنیایی را به خاطر تلاش برای فروش یک زال به ۱۷ سال زندان و ۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

مقام های تانزانیایی قول داده اند که با قاچاق افراد زال مبارزه کنند و تاکنون چندین نفر در این کشور به جرم قاچاق انسان و مثله کردن زال ها به حکم اعدام محکوم شده اند.

یونیسف، (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) در ژوئیه گذشته (تیر ۸۹) اعلام کرده بود که در کشورهای جنوب صحرا، در آفریقا اتهامات سوء استفاده از کودکان در جادوگری رو به افزایش است.

بوروندی کشوری کوچک در مرکز آفریقاست که پایتخت آن بوجومبورا نام دارد و با کشورهای اوگاندا، رواندا، تانزانیا و کنگو همجوار است.

جمعیت بوروندی کمتر از چهار میلیون نفر است و موضوع خشونت های قومی در این کشور همواره مورد توجه مجامع بین المللی بوده است .

عایشه دختر ۱۸ ساله افغانی که بینی و گوش اش توسط شوهر بریده شده بود صاحب بینی مصنوعی شد

بی بی عایشه دختر ۱۸ ساله افغان که بینی و هر دو گوش اش  در اثر خشونت خانوادگی  و به عنوان مجازات به وسیله شوهرش بریده شده است  ، حالا صاحب یک بینی مصنوعی شده و قرار است بعد از یک جراحی پلاستیک صاحب بینی واقعی شود .  عایشه زمانی که دوازده سال بیشتر نداشت همراه با خواهر خود ، به یک خانواده که ادعا می شود، پسرشان جنگجوی طالبان بوده در ولایت ارزگان به عنوان ”خون بهاء” داده شده بود .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  دختر نوجوان با صورت بدشکل‌شده که اخیرا عکسش روی جلد مجله تایم به چاپ رسید، وارد کالیفرنیای جنوبی شده و قرار است به وسیله بنیاد پزشکی  سوختگی گروسمن در لوس‌آنجلس تحت جراحی بازسازی صورت قرار گیرد .

بی‌بی عایشه ۱۸ ساله روز پنج‌شنبه  ۵  آگوست  وارد  کالیفرنیا شده بود و در منزل یک خانواده میزبان اقامت داشت .

عایشه می‌گوید بینی او به عنوان مجازات فرار از دست شوهرش خشن‌اش بریده شده است.

دکتر پیتر گروسمن جراح پلاستیک و هماهنگ‌کننده مراکز سوختگی گروسمن، می‌گوید او با عایشه ملاقات خواهد کرد و در مورد درمان او که ممکن است استفاده از یک پروتز بینی یا بازسازی بینی او با استفاده از بافت‌های به دست آمده از بقیه بدن اوست،‌ به بحث خواهند پرداخت.

عایشه دختر ۱۸ ساله افغان که بینی اش را در اثر خشونت خانوادگی از دست داده بود، حالا بعد از یک جراحی پلاستیک صاحب بینی موقت شده است.
     
 

عایشه در ماه اوت برای جراحی پلاستیک به آمریکا منتقل شد و حالا در کالیفرنیا به سر می برد. پزشکان عایشه گفته اند مداوای او تا هشت ماه دیگر کامل خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:37 ] [ فرید محمودیان ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتون خوش آمدید
لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 108
بازدید هفته : 200
بازدید ماه : 517
بازدید کل : 525984
تعداد مطالب : 456
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1